15 Temmuz 2010 Perşembe

geçen gün ve elitisizm.

geçen gün ablamla ayıptır söylemesi çok elit bir mekanda çok elit bir şekilde çok elit yemek yiyorduk. ben en elit bulduğum salatayı istedim ve elit bir salata geldi. renkli biberleri olsun, kuru domatesi olsun, efendime söyliyim balzamik sosu haşlanmış nohutu filan derken bir elit gibi hepsini bitirmeden doydum ve garsondan servisimi almasını istedim. haliyle o da son derece elit bir şekilde aldı ve daha sonra en elit halime " lavabo ne tarafta acaba? " diye sordum.(lavaboya sıçacağım çünkü) işimi halledip çıktım ve varoş sigaramı yaktım. yanımızdaki masaya elit bir çift oturdu. elit kadının teni çok güzeldi. gerçek bir çikolata bayandı. elit adam da fena değildi. biraz elit muhabbetlerini dinledim. bu elit muhabbet sürekli olarak elit kadının elit telefonunun çalmasıyla bölünüyordu. elit kadının bir televizyoncu olduğu konuşmalarından belliydi. telefondakine elit direktifler veriyordu. ve elit kadın şöyle dedi;

-ha o araya cennet' i koy cennet'i. onu her yere koyabiliyoruz!

elit telefonunu kapayıp, masaya bırakmasıyla telefonun yeniden çalması bir oldu;

-cennet mahallesini koyacaksınız o ara
-(karşı taraf bir şey diyor)
-tamam işte arka arkaya iki bölüm cennet mahallesi koyulacak o araya!

dedi ve telefonu kapadı...

yazın televizyonu her açtığımda karşıma çıkan güzide dizi cennet mahallesi' ni yapacak hiçbir şeyim olmadığı vakitlerde kesinlikle izliyordum ve yine kesinlikle bir bölümün bitip diğer bölüme geçildiğini anlamıyordum. "şu dizi bitsin kalkıp, faideli bir şeyler yapacağım" sözü hep erteleniyordu 4 saat süren bölümler sonucu. 4 saat beni çok yoruyordu ve faideli bir şey yapmaya gücüm yetmiyordu...

ve ben, beni televizyon karşısındaki kanepeye uzun oturuş pozisyonunda 4 saat boyunca kitleyen, yemeden içmeden kestiren, sosyal hayatımı baltalayan, yaz tatillerimin katilini bulmuştum. işte tam yanımdaki masada oturuyordu...

arka arkaya 2 bölüm cennet koyun!
arka arkaya 2 bölüm cennet koyun!
arka arkaya 2 bölüm cennet koyun!
arka arkaya 2 bölüm cennet koyun!
arka arkaya 2 bölüm cennet koyun!
arka arkaya 2 bölüm cennet koyun!

çok gerildim. kadına baktım. ona bir şeyler söylemek istedim. bu yaptığın insanlığa sığar mı demek istedim, ben senin yüzünden mal gibi bi insan oldum demek istedim, şimdi bana kaybolan saatlerimi verebilir misin demek istedim, ben ve benim gibi genç dimağları nasıl körelttiğinin farkında mısın demek istedim ama kalkmamız gerekiyordu. ve elit olduğum için elitçe içime attım her şeyi. daha sonra hesabımızı ödedik ve elitist bir tavırla oradan ayrıldık.

elit olmak gerçekten çok zor. ÇOK!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder